Lediga jobb

På den här sidan publiceras annonser om lediga jobb i Pedersörenejdens kyrkliga samfällighet och i de församlingar som hör till samfälligheten.

Sommararbeten 2024

Sommararbetsplatser vid samfällighetens begravningsplatser i Jakobstad, Pedersöre , Purmo och Esse kan sökas under tiden 29.1.2024-17.3.2024 för de ungdomar som är födda 2007 eller äldre.

Arbetet består av trädgårdsarbete vid våra begravningsplatser samt fastigheters gårdsplaner.

Ansökan görs elektroniskt på en blankett här på vår webbplats www.pnks.fi under ansökningstiden. AnsökningsblankettÖppna länk i ny flik

Pedersörenejdens kyrkliga samfällighet,
Gravkontoret
Ebba Brahe esplanaden 2, 68600 Jakobstad
Förfrågningar tel. 040 310 0403

Vi söker inhoppare som kan jobba inom köks- och städbranschen

Arbetet kan vara att servera, hjälpa till i mattillredningen eller att städa.

Vi betjänar på svenska och finska och därför behöver du ha kunskaper båda språken. Du behöver ha god förmåga att använda svenska i tal och nöjaktig förmåga att använda finska i tal alternativt nöjaktig förmåga att använda svenska i tal och god förmåga att använda finska i tal.

Blev du intresserad? Kontakta ledande husmor för mera information: Maarit Sauna-aho, maarit.sauna-aho@evl.fi eller 040 310 0409.

Pedersörenejdens kyrkliga samfällighet bildas av Pedersöre församling, Pietarsaaren suomalainen seurakunta och Jakobstads svenska församling. En del verksamhet sköts gemensamt för alla församlingar. Pedersörenejdens kyrkliga samfällighet söker en person i tjänsteförhållande som

Kyrkvaktmästare

Det huvudsakliga tjänstestället är Pedersöre kyrka och Kyrkostrands församlingshem, men kyrkvaktmästaren tjänstgör också vid andra fastigheter inom samfälligheten.

Kyrkvaktmästaren

•    Bemöter och betjänar kyrkobesökarna vid gudstjänster, jordfästningar, vigsel och dop
•    Iordningsställer kyrkan eller kapellet inför olika tillställningar och städar och ordnar upp efter tillställningarna
•    Sköter vaktmästaruppgifter som t.ex. att hålla rent inomhus och utomhus, uppföljning av fastighetsautomatik, mindre reparationer.

Den vi söker ska vara en församlingstillvänd person som har yrkesutbildning eller yrkesexamen eller motsvarande yrkeskompetens och praktisk yrkeserfarenhet.

Tjänsteinnehavaren skall ha god förmåga att använda svenska i tal och nöjaktig förmåga att använda finska i tal alternativt nöjaktig förmåga att använda svenska i tal och god förmåga att använda finska i tal. Intyg över språkkunskaperna i svenska och finska krävs i enlighet med Statsrådets förordning om bedömning av kunskaper i finska och svenska inom statsförvaltningen (481/2003).

Tjänsteinnehavaren ska vara konfirmerad medlem av evangelisk-lutherska kyrkan i Finland.

Tjänsten tillträds enligt överenskommelse. Innan tjänsten tillträds bör läkarintyg uppvisas. Prövotiden är 6 månader. Lönen bestäms enligt kravgrupp 403. Grundlönen är 2406,19 euro per månad. Därtill kan eventuellt ett erfarenhetstillägg beviljas. Villkoren för tjänsten fastställs i kollektivavtal, tjänsteinstruktion och övriga stadgor.

Ansökningstiderna går ut 2.4.2024 kl. 10.00. Ansökan med cv riktas till gemensamma kyrkorådet och adressen är: Pedersörenejdens kyrkliga samfällighet, Ebba Brahe esplanaden 2, 68600 Jakobstad eller per e-post: pedersorenejdens@evl.fi. Märke ”Ansökan kyrkvaktmästare” Ansökningshandlingarna returneras inte.

Ytterligare information om tjänsten fås av fastighetschef Thomas Kronholm, tfn 040 310 0402.

Jakobstad 5.3.2024
Gemensamma kyrkorådet

Saknar du intyg på dina kunskaper i finska eller svenska?

Om du saknar ett intyg på dina kunskaper i svenska eller finska så kan du till exempel avlägga Språkexamen för statsförvaltningen (VKT). Mera information om hur du avlägger språkexamen finns på Utbildningsstyrelsens webbplats Examina som gäller goda eller nöjaktiga språkkunskaper | Utbildningsstyrelsen (oph.fi)

Enkelt sagt kontaktar du en examinator och kommer överens om när du gör språkprovet. Kontaktuppgifter till examinatorerna finns på Utbildningsstyrelsens webbplats.

Blå himmel och blått hav.
Havsvy vid Merilä.

Förvaltningsdirektör
Ekonomi- och administrationstjänster
68600 Jakobstad

Till mig kan ni vända er i frågor som bl.a. gäller beslut i gemensamma kyrkorådet och gemensamma kyrkofullmäktige, ekonomi, personal.